Je hebt een website, maar er ontbreekt iets: bezoekers. Je kunt dan starten met SEO, maar het duurt vaak even voordat je daar de vruchten van plukt. Als je op korte termijn bezoekers wilt, kun je het beste starten met SEA (online adverteren). Dat kan door bijvoorbeeld te starten met een Facebook of Google AdWords advertentiecampagne.

Google AdWords

Met Google AdWords koop je als het ware een mooie positie in Google. Als iemand in Google een zoekwoord intypt dat relevant is voor jouw business, wordt een advertentie met een link naar jouw website getoond. Je betaalt alleen als iemand op jouw advertentie klikt. Stop je met betalen, dan wordt je advertentie niet meer in de zoekmachine getoond.

Adverteren op sociale media

Heb je een hele specifieke doelgroep? Dan kan het ook interessant zijn via Twitter, Facebook of LinkedIn te adverteren. De keuze voor het kanaal is afhankelijk van je product of dienst en je doelstellingen.

Bij SEA is het van belang om te meten wat de verschillende campagnes opleveren. Je wilt namelijk wel weten of de advertenties ook zorgen voor meer aanvragen of verkopen.

Conversie meten

Om te kunnen weten of de campagnes rendabel zijn, moeten in Google Analytics doelen ingesteld staan. Een doel kan een klik op een telefoonnummer, het versturen van een contactformulier of een aankoop zijn. Door deze doelen te koppelen aan de advertenties wordt inzichtelijk hoe vaak en welke advertenties leiden tot aanvragen.

Als je weet wat een lead of verkoop je waard is, kunnen we zelfs precies uitrekenen of de campagnes genoeg rendement opleveren.

Of SEA de juiste manier is om Beter Gevonden te worden is afhankelijk van het product of dienst en de branche. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op.